Historia
Prvé vozidlá boli poháňané parou. V roku 1769 francúzsky vojak Nicolas Cugnot zostrojil parný voz na ťahanie kanóna (Cabriot). Pohyboval sa približne rýchlosťou 5 km/h a musel každých 10 minút zastaviť, aby sa vyrobila nová para. Pre predné koleso s dvomi piestami vyrábal paru veľký medený kotol umiestnený vpredu. Lenže pri prvej jazde sa vozidlo rozbilo, pri náraze do steny.
Richard Trevithick z Anglicka staval skúšobné cestné vozidlá. Začiatkom štyridsiatych rokov predminulého storočia pravidelne premávali na linkách z Londýna a do Londýna parné dostavníky. Boli však nemotorové, komplikované a ničili cesty. V roku 1859 Etienne Lenoir z Belgicka zdokonalil nový, ľahší typ motora.
Palivo – uhoľný plyn – spaľovalo sa vo valci, namiesto spaľovania uhlia mimo parného kotla. Tomuto procesu sa hovorí vnútorné spaľovanie. Neskôr Nicholas Otto vynašiel štvortaktný cyklus, čím umožnil vznik výkonnejších motorov. Už vtedy sa v Spojených štátoch amerických vyrábal benzín – palivo oveľa vhodnejšie na použitie ako uhoľný benzín. Po tom, ako sa začali konštruovať vozidlá, ktoré spájali novú technológiu s ideálnym palivom – benzínom, už nič nebránilo prudkému rozmachu motorových vozidiel.
Roku 1874 sa vo Viedni objavilo vozidlo so štvortaktovým motorom a štyrmi kolesami, nazývané prvým autom. Nejazdilo však na benzín, ale na uhoľný plyn, preto sa z neho nikdy nemohlo stať dobre fungujúce vozidlo. Ľudia sa sťažovali na hluk, ktorý spôsoboval primitívny motor a kovové obruče kolies. Jeho konštruktér Siegfried Marcus sa nakoniec tohto projektu vzdal.
V 80. rokoch 19 storočia Karl Benz a Gottlieb Daimler nezávisle od seba skonštruovali benzínový motor. Roku 1885 Karl Benz vyrobil trojkolesové vozidlo, prvý osobný automobil, ktorý sa verejne predával zákazníkom – Motorwagen. Na rozdiel od iných "áut" to nebol len upravený konský koč. Benzov automobil bol od základu konštruovaný ako motorové vozidlo s oceľovým podvozkom.
V 90. rokoch 19.storočia Francúzi René Panhard a Emile Levassor zostrojili prvý osobný automobil s motorom vpredu (dnes už má väčšina áut takto umiestnený motor).
Prvé autá boli vyrábané ručne a boli dosť drahé, takže si ich mohli dovoliť iba bohatí ľudia. Roku 1902 mladý mechanik zo Spojených štátov amerických založil automobilovú spoločnosť, ktorá niesla jeho meno – Ford. Toto meno sa stalo jedným z najznámejších na svete a Model T – najslávnejším Fordovým autom. Henry Ford chcel skonštruovať natoľko cenovo dostupné auto, aby si ho mohla kúpiť každá rodina. V roku 1908 vynašiel systém montážnej linky, ktorý umožnil zostavovať súčasne viacero áut. Týmto spôsobom mohol Ford vyrábať autá lacnejšie ako hocikto iný. Na rozdiel od konkurentov ponúkal len jeden model, čím udržiaval nízku cenu. Model T sa začal roku 1909 predávať za 850 dolárov, ale o sedem rokov neskôr klesla jeho cena na 260 dolárov! V priebehu niekoľkých rokov Ford zdvojnásobil počet áut v Spojených štátoch amerických. Továrne v Austrálii, Nemecku a vo Veľkej Británii tiež vyrábali Model T alebo "Tin Lizzie" (Plechová Líza), ako sa ľudovo tomuto autu hovorilo.
Do roku 1927, keď sa Model T prestal vyrábať, bolo vyrobených 15 miliónov kusov. Najúspešnejšie auto všetkých čias je VW Beetle – 20 miliónov kusov do roku 1983.
Náhľad fotografií zo zložky Historicke Auta
Komentáre
Prehľad komentárov
https://www.innov.ru/news-it/2011/03/16/1/
Modern economic problems
(DamianDaypE, 19. 5. 2023 3:31)
https://www.all-fishing.ru/index.php?name=pages&op=view&id=8750
Modern economic problems
(DamianDaypE, 19. 5. 2023 3:29)
https://www.all-fishing.ru/index.php?name=pages&op=view&id=8750
Modern economic problems
(DamianDaypE, 19. 5. 2023 3:28)
https://www.all-fishing.ru/index.php?name=pages&op=view&id=8750
Modern economic problems
(DamianDaypE, 19. 5. 2023 3:27)
https://www.all-fishing.ru/index.php?name=pages&op=view&id=8750
Modern economic problems
(DamianDaypE, 19. 5. 2023 3:26)
https://www.all-fishing.ru/index.php?name=pages&op=view&id=8750
Masters essay writing for hire us
(Buy Essay dru, 18. 5. 2023 15:17)
Masters essay writing for hire us https://www.nimitta.life/self-coaching-to-self-love/
L¦o¦l¦i¦t¦a¦s f¦u¦c¦k
(Montefak, 16. 5. 2023 20:11)
¦
L¦o¦l¦i¦t¦a¦s f¦u¦c¦k:
https://sprl.in/w5QEsLC
yal.su/jCs
¦
Интересные особенно&
(BlossomCarry, 14. 5. 2023 8:13)
https://novgaz-rzn.ru/novosti/3829.html
Интересные особенно&
(BlossomCarry, 14. 5. 2023 8:12)
https://novgaz-rzn.ru/novosti/3829.html
Интересные особенно&
(BlossomCarry, 14. 5. 2023 8:11)
https://novgaz-rzn.ru/novosti/3829.html
Интересные особенно&
(BlossomCarry, 14. 5. 2023 8:10)
https://novgaz-rzn.ru/novosti/3829.html
Интересные особенно&
(BlossomCarry, 14. 5. 2023 8:09)
https://novgaz-rzn.ru/novosti/3829.html
娛樂城
(JasonOvaxy, 14. 5. 2023 2:26)
娛樂城
福佑娛樂城致力於在網絡遊戲行業推廣負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 本文探討了福友如何通過關注合理費率、自律、玩家教育和安全措施來實現這一目標。
理性利率和自律:
福佑娛樂城鼓勵玩家將在線賭博視為一種娛樂活動,而不是一種收入來源。 通過提倡合理的費率和設置投注金額限制,福佑確保玩家參與受控賭博,降低財務風險並防止成癮。 強調自律可以營造一個健康的環境,在這個環境中,賭博仍然令人愉快,而不會成為一種有害的習慣。
關於風險和預防的球員教育:
福佑娛樂城非常重視對玩家進行賭博相關風險的教育。 通過提供詳細的說明和指南,福佑使個人能夠做出明智的決定。 這些知識使玩家能夠了解他們行為的潛在後果,促進負責任的行為並最大限度地減少上癮的可能性。
安全措施:
福佑娛樂城通過實施先進的技術解決方案,將玩家安全放在首位。 憑藉強大的反洗錢系統,福友確保安全公平的博彩環境。 這可以保護玩家免受詐騙和欺詐活動的侵害,建立信任並促進負責任的賭博行為。
結論:
福佑娛樂城致力於培養負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 通過提倡合理的費率、自律、玩家教育和安全措施的實施,富友提供安全、愉快的博彩體驗。 通過履行社會責任,福佑娛樂城為其他在線賭場樹立了積極的榜樣,將玩家的福祉放在首位,營造負責任的博彩環境。
娛樂城
(JasonOvaxy, 13. 5. 2023 12:07)
娛樂城
福佑娛樂城致力於在網絡遊戲行業推廣負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 本文探討了福友如何通過關注合理費率、自律、玩家教育和安全措施來實現這一目標。
理性利率和自律:
福佑娛樂城鼓勵玩家將在線賭博視為一種娛樂活動,而不是一種收入來源。 通過提倡合理的費率和設置投注金額限制,福佑確保玩家參與受控賭博,降低財務風險並防止成癮。 強調自律可以營造一個健康的環境,在這個環境中,賭博仍然令人愉快,而不會成為一種有害的習慣。
關於風險和預防的球員教育:
福佑娛樂城非常重視對玩家進行賭博相關風險的教育。 通過提供詳細的說明和指南,福佑使個人能夠做出明智的決定。 這些知識使玩家能夠了解他們行為的潛在後果,促進負責任的行為並最大限度地減少上癮的可能性。
安全措施:
福佑娛樂城通過實施先進的技術解決方案,將玩家安全放在首位。 憑藉強大的反洗錢系統,福友確保安全公平的博彩環境。 這可以保護玩家免受詐騙和欺詐活動的侵害,建立信任並促進負責任的賭博行為。
結論:
福佑娛樂城致力於培養負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 通過提倡合理的費率、自律、玩家教育和安全措施的實施,富友提供安全、愉快的博彩體驗。 通過履行社會責任,福佑娛樂城為其他在線賭場樹立了積極的榜樣,將玩家的福祉放在首位,營造負責任的博彩環境。
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
world too me
(OliviaVoill, 19. 5. 2023 7:27)